Victoria Falls 24.- 26.12.2002

Olympia: Etelä-Afrikka ja Victorian putoukset
Matkaseurue: Emma ja Aino

Tiistai 24.12.2002 - Jouluaatto Aurinko paistoi!

Tulimme Etelä-Afrikasta

Saimme herätyksen kello 5.45 ja aamiaisen 6.15. Seitsemältä lähdimme Johannesburgin lentokentälle, josta lentomme Zimbabween Victoria-putouksille lähti kymmeneltä. Vajaan kahden tunnin lennon jälkeen olimme Zimbabwessa. Kello 12.30 olimme jo perinteisessä Victoria Falls-hotellissa.

Kello 14 lähdimme kävelyretkelle putouksille. Kävelimme pitkin putousten reunaa, ja aina vain tuli eteen upeampia näkymiä. Kun olimme lähdössä takaisin hotellilla, alkoi Ukkostaa.

Kello 19 menimme jouluillalliselle. Tarjolla oli ensin perunaa, kurpitsaa ja pähkinöitä maissioluen kanssa. Sitten saimme krokotiilinpyrstöä ja kalaa. Seuraavana oli vuorossa tomaattikeitto, joka tarjottiin hauskoista pienistä rautapadoista. Pääruoka noudettiin buffet-pöydästä. Tarjolla oli mm. pahkasikaa, erilaisia antilooppeja ja perhosentoukkia.

Keskiviikko 25.12.2002 - Joulupäivä

Päivä Sambiassa

Torstai 26.12.2002 - Tapaninpäivä Aurinko paistoi!

Menimme aamiaiselle kello 7.45 ja vietimme aikaa hotellin kauniissa puutarhassa. Olimme varanneet helikopterilennon putousten yllä, ja pääsimme lennolle kello 10.50. Hotellihuone piti luovuttaa ennen lennolle lähtöä.

South African Airlinesilla Johannesburgiin

South African Airlinesilla Lontooseen

Iltapäivällä oleilimme hotellin uima-altaalla, kävimme suihkussa ja vaihdoimme vaatteet. Lähtö lentokentälle oli kello 15.20. Lensimme Johannesburgiin, josta jatkoimme 1,5 tunnin jälkeen Lontooseen. Johannesburgin lentoasemalla jotkut näyttivät paheksuvan tanssiharjoituksia, joita ajankuluksemme harrastimme.

Saavuimme Lontooseen seuraavana aamuna ja jatkoimme Finnairilla Helsinkiin. Olimme kotona kello 16.15.