![]() | ||||||||
|
|
LUKO-40-illallinen Königissä 23.8.2003onnistui Helsingin pimentäneestä sähkökatkosta huolimatta
Porukat tulivat paikalle hyvissä ajoin ja odottelivat kokouksen alkua Michellen baarissa. Tarja oli käynyt puuduttamassa selkälihaksensa revähtymän päästäkseen mukaan...
Kuvissa Tarja, Soile, Markku ja Heikki K - Kaisu, Heikki H, Raimo ja Kalervo - Kalervo, Paula ja Riitta Kello 19:n jälkeen siirryimme kabinettiimme. Jukka oli valmistellut esityksen "All you need is love". Onneksi Königistä löytyi puolen tunnin etsinnän jälkeen multimediaesityksen ja digivideokameran tarvitsema jatkojohto sähkölle. Lisäksi ravintoloitsija uhrasi ainoan tyhjän kaljakorin dataprojektorin jalustaksi.
Tarja tukemassa masinisti Jukkaa - puudutettuna siis... Esityksen lomassa käytiin läpi paikalla olleiden lapsenlapsitilanne ja eläköitymissuunnitelmat, joista suurimman osan Aino sai videolle. Kilven Asko valmistaa raakavideosta koosteen samoin kuin LUKO-30:sta teimme. Sähkökatko keskeytti tarjoilun ja menossa olleen esityksen, mutta tunnelman luojiksi sytytetyt kynttilät valaisivat riittävästi, joten paniikkia ei päässyt syntymään - vaikka emme nähneetkään juuri muuta kuin nälkää.
Vasemmalla Markun ottama kuva sähkökatkon aiheuttamasta tupakkatauosta kadulla. Sirpa kun tiedusteli mieheltään Harrilta Vantaan tilannetta, Harri kyseli Jukalta, että mitä tämä viimeinen 10 vuotta on tytöille hänen mielestään tehnyt. Hyvää vaan... Muuten kännykkäaikaan ihmisellä pitäisi olla kolmas käsi!
Helsingin Sanomien mukaan: "Helsingin lauantaina pimentäneen sähkökatkon syy selviää todennäköisesti
vasta päivien, ehkä jopa viikkojen kuluttua. Sähkökatko alkoi Helsingin Kruununhaassa sijaitsevalla
sähköasemalla, missä tehtiin asennustöitä. Asemalla tapahtuneen oikosulun vuoksi Helsingin sähköverkkoa
suojaava järjestelmä kytkeytyi pois päältä ja Hanasaaren, Vuosaaren ja Salmisaaren voimalat kytkeytyivät
pois verkosta. Sähköjen palattua ilta jatkui rattoisasti ja saatoimme tilata ruoatkin!
Jorma ja Markku antamassa videokuvausohjeita Ainolle sekä Pekka väittelyohjeita Kaisulle
Aterian kruunaa jälkiruoka - ja millaisesta kulhosta! Oli aivan ihanaa todeta, että kaikki ilmoittautuneet
olivat jämptisti paikalla. Sitä varmaan tässä (oikealla) puolen yön jälkeen pisimpään viihtyneet ihastelevat.
Juhla loppui jo perinteiseen Puheeseen Auringolle...varsin harvalukuiselle porukalle tosin! Ja Aurinkoinen lausui runon Heli Laaksosen kirjasta "Raparperi syrän"sil ko lähte uut alkku kohreOta käpy pois kenkästkaar vesi pois saappast nost ämpär silmiltäs jua kuppis tyhjäks. Ol ilone ol valone ol pulune. Älä lait kät sirkkeli älä purot kirvest kintuil älä unhota kotti avaimei älä karota annetui syrämei. Viä roskapussi mennessäs. Lisää kuvia löytyy TÄÄLTÄ.
| |||||||